Verhuizen naar het buitenland

Let op! Door de huidige veiligheidsmaatregelen werkt Burgerzaken enkel op afspraak. Je kunt ons bereiken op 014 44 33 65.

Als je verhuist naar het buitenland moet je daarvan aangifte doen.

Voorwaarden

  • De aanvraag moet zo kort mogelijk  vóór het effectieve vertrek naar het buitenland gebeuren.
  • De aangifte kan in orde worden gebracht door het gezinshoofd of een meerderjarig gezinslid.

Terug naar boven

Procedure

  • Geef het adres van je nieuwe woonplaats door bij de dienst Burgerzaken. 
    • Dit kan u via mail doen.
    • U mailt naar burgerzaken@turnhout.be en vermeldt volgende gegevens:

      • Alle namen + rijksregisternummer(s) van de verhuizer(s)

      • oud en nieuw adres.

      • Voeg ook een kopie van de alle identiteitskaart(en) van de medeverhuizers toe

    • Het kan ook via afspraak ( Adreswijziging aanvragen)

 

  • Je wordt uitgeschreven naar het buitenland en je identiteitskaart wordt aangepast.
  • Na afhandeling van je adreswijziging ontvang je een bewijs van afschrijving naar het buitenland (Model 8).
  • Als je als Belg documenten nodig hebt, kun je die later op de Belgische ambassade of consulaat krijgen (paspoorten, attesten, ...). Je bent dan ook automatisch ingeschreven als kiezer voor de Belgische verkiezingen - met stemplicht.
  • Informeer je op voorhand goed over welke documenten je nodig hebt voor de buitenlandse overheid.

Terug naar boven

Meebrengen

De identiteitsbewijzen + pincode van elk gezinslid dat verhuist.

Terug naar boven

Bedrag